trodde jag skulle jobba idag men efter en låååång natt så blir vi hemma idag med.

Jag är lessen för detta men... Idag ska vi försöka komma till läkare. Här är instrukttionerna jag har gett till er vikarie:

9a: De som inte skrivit och lämnat in om filmen amadeus kan göra det. Övriga får, lite fritt, själva repetera låtarna från hösten. De har dem i sina mappar.

7a, 7b: Det finns en vhs-film (jag tror den är i tv-vagnen som står i ena grupprummet) som heter musikministeriet. Spela upp första delen (ca 30 min) som handlar om äkta eller oäkta musik. (Det står med blyerts på fodralet, musikministeriet.) Låt dem se det avsnittet. Prata efteråt med eleverna, antingen i helklass om det verkar funka eller i grupper, gå runt och lyssna. Frågor att ställa: Kan vem som helst sälja skivor och vara artist? Vad krävs för att vara artist idag? Finns det något som är äkta musik?

8d, 8e: De har alla ett häfte om Reggae och låtanalys. De ska jobba med de uppgifterna. De ska vara klara nästa vecka så jaga dem lite ;-).

I musiksalen, i fönstret brevid vita tavlan finns det material, att kopiera, dela ut, låna osv.

När man ska se på vhs till tvn så ska man välja program 4 på tv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0