Åttorna v 35 och 36

Vi ska börja med Pop och Rock-historia och då spelar vi Bill Haley - Rock around the clock från 1955. Den är också bra så jag kan kolla av att alla kan spela några enkla ackord ( D  A7  G ) och hänga med i gemensamt spel.
8e: det blev lite diskussion kring schemat för dem. De har hål och sen musik. Jag har försökt fixa det och de kommer att få 30 min matte i det hålet. Så har det musik 15.10. Den klassen fick en hemuppgift i torsdag som ska in nästa musiklektion. 1, Kolla Bill Haleys Rock around the clock på YouTube 2 ggr. 2, Läsa igenom mål och betygskriterier för musiken. 3, Göra en 10 i topp. Välj tio låtar (helt valfritt) lyssna igenom dem, lista dem (1 är bäst, 10 är sämst) och skriv en motivering till varje låt (ex. Jag tycker den här låten är bra därför att.....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0