9b tisdag 7 sept

Vi hade bara 30 min lektion idag, eftersom alla niorna var i biblioteket för att lyssna på politikerna inför valet.
   Vi lyssnade på Love is all around (Wet Wet Wet) och gick igenom grunderna för gitarrspel. En liten koll att alla kan detta innan vi spelar låten nästa vecka. 
  Du ska kunna….
•Skillnaden på gitarr och bas
•Skillnaden på ackustisk och elektrisk
•Vad resonanslåda är
•Hur man läser av ackordtabeller
•Hur man läser av TAB för git och bas
•Vad gitarr/bas-strängarna heter (En Ball Groda Dansar Aldrig Ensam)
•Spela ackorden D, A7, G, Em
•Spela en enkel melodi i TAB

Kommentarer
Postat av: lucke

Hejsan! Tänker du kolla på Idol ikväll? :P

2010-09-07 @ 15:52:27
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: johanna

hejsan! vilken fin blogg du har

så jag kommenterar,

hoppas du kikar in på min med

och kommenterar , då blir jag glad

för jag har en ny blogg o så :)

2010-09-07 @ 16:20:12
URL: http://midlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0