Musiklektioner vecka 34

Jag har träffat 9e, 9f, 8a, 8b, 8c, 7d,7e på musiklektioner den här veckan.
Alla dessa klasser är nya för mig utom 8c.

Vi gick igenom klasslistan, jag fotade alla för att träna mig på elevernas namn. Dessa foto kommer bara jag ha tillgång till, ingen annan. Alla har fått en mapp att samla sina musikgrejer i. Mappen förvaras i musiksalen.

Vi diskuterade vad musik är och hur en musiklektion bör se ut. Med åttor och nior kollade vi även mål och betygskriterier för musiken. Alla elever har fått en kopia av dem att ha i mappen. De finns att se på skolans hemsida: www.risbroskolan.fagersta.se

Så fick alla klasser utom 8c (de har redan gjort detta i sjuan) en läxa: Me and my music. Den ska senast lämnas in nästa musiklektion. Antingen på papper eller via mejl: [email protected]


 

ME AND MY MUSIC 

Gör en A4 där du presenterar dig själv, vem du är och vad musiken betyder för dig. Du kan göra precis hur du vill. Den får se ut hur du vill, bara den uppfyller följande krav:

Ditt för- och efternamn

Ett foto på dig (ta från skolfotona tex)

Favoritmusik

Hat-musik

Vilken artist/grupp skulle du vilja träffa?

Vad är dina tankar kring musik?

En A4-sida, antingen på papper till nästa lektion eller i datorn och mejla till:                          [email protected]

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0